Eind dit jaar gaat Disney+ hun nieuwe abonnementsvorm uitrollen waarbij ook advertenties ondersteund worden, dat maakte de streamingdienst gisteren bekend middels een persbericht. De lancering zal als eerste plaatsvinden in de Verenigde Staten, waar de nieuwe reeks abonnementen tevens voor Hulu en ESPN+ zullen veranderen.
Heb je nog geen Disney+ abonnement afgesloten? Klik HIER en bespaar tot ruim 15% op een abonnement.
“Met ons nieuwe, door advertenties ondersteunde Disney+-aanbod en uitgebreide plannen voor ons hele streamingportfolio zullen we een groter aanbod hebben voor de consument tegen verschillende prijsklassen om zo te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van onze kijkers en een nog breder publiek aan te spreken ”, aldus Kareem Daniel, voorzitter bij Disney Media & Entertainment Distribution.
Disney+ maakte tevens de nieuwe prijzen bekend voor de nieuwe abonnementsvorm. Zo gaat de advertentievrije variant maar liefst 3 dollar meer kosten, kies je voor advertenties dan blijf je hetzelfde bedrag betalen. De lancering van de nieuwe abonnementsvorm zal in de Verenigde Staten op 8 december plaatsvinden. Wanneer en hoe de uitrol er in de rest van de wereld uit gaat zien is nog niet bekend.