HBO Max zet eerste stappen op de Nederlandse markt

De Amerikaanse streamingdienst HBO Max heeft tijdens zijn lancering afgelopen maart miljoenen Nederlanders bereikt. De dienst ging op 8 maart van start en bereikte in die eerste maand ruim 3 miljoen Nederlanders die op hun beurt de dienst maar liefst 18,7 miljoen keer bezochten.

De nieuwe dienst blijkt het populairst te zijn onder de groep van 35 tot 49 jaar, wat mogelijk te maken heeft met de onlangs gemaakte aankondiging dat HBO Max en Discovery+ worden samengevoegd. Met de succesvolle lancering van HBO moet Netflix zich mogelijk zorgen gaan maken, aldus onderzoeksbureau GFK. “De comfortabele positie van Netflix komt steeds verder onder druk te staan. HBO Max bundelt films en series van HBO, Warner Bros., DC en Cartoon Network.

Naast HBO Max deed ook nieuwkomer Viaplay goede zaken, hoewel er door F1-fans veel kritiek werd geleverd op de nieuwe aanbieder. Desondanks groeide de nieuwkomers gestaag, terwijl de reeds bestaande diensten marktaandeel moesten inleveren. Het marktaandeel van Netflix daalde namelijk van 70 naar 60 procent in vergelijking met begin van dit jaar, terwijl Amazon Prime en Videoland ook wat moesten inleveren. Wat vooral opvalt is dat een groot aantal bezoekers van Amazon Prime Video ook online in contact kwam met HBO Max.

Kortingsactie HBO Max

Tot eind maart bood HBO Max Nederlanders een levenslange korting op hun abonnement, wat mogelijk in verband staat met de flinke groei die de streamingdienst in hun eerste maand heeft gemaakt. Desondanks zijn de prijzen voor een HBO Max abonnement nog steeds goed betaalbaar. Voor een standaard abonnement wordt €5,99 betaald, terwijl men tot maar liefst 37% korting kan krijgen met een jaarabonnement.

Het laatste nieuws

Het laatste nieuws